Haveninformatie voor Passanten

WSV Het Esmeer heet u van harte welkom in onze verenigingsjachthaven, uniek gelegen en makkelijk bereikbaar, midden in de Bommelerwaard. Een uitstekend gebied om te recreëren en te genieten van de prachtige omgeving, natuur en bezienswaardigheden. Onze jachthaven heeft veel faciliteiten. In de all-in prijs die u betaalt zit gratis drinkwater en elektra, dat beschikbaar is op alle steigers, gratis WiFi en is er een goede toilet en was/douche accommodatie waar u gratis gebruik van kan maken. In de avond- en nachturen is dit gebouw afgesloten maar u kunt zich, met uw passantenpas, te allen tijde toegang verschaffen. Vriendelijk verzoeken wij u om het gebouw netjes achter te laten en na gebruik in de avond- en nachturen weer af te sluiten. Heeft u een wasje te doen, onze havenmeester helpt u daar graag bij.

Wij verwachten van onze gasten dat zij zich als “vrienden” gedragen en ons helpen om onze haven mooi en leefbaar te houden.

De haven van WSV Het Esmeer bevindt zich aan Het Esmeer, een voormalige zandafgraving nabij de Afgedamde Maas. Komende vanuit de richting Waal / Merwede is de haven te bereiken via de Wilhelminasluis bij Andel. Ongeveer 20 minuten varen vanaf de sluis, gaat u na de loswal bij Poederoijen direct linksaf het Esmeer op. Komt u vanuit de richting Heusden / Bergsche Maas, dan vaart u langs Wijk en Aalburg tot ca. 700 m. voorbij de pont Aalst - Veen (bij jachtwerf Neptunus), vervolgens rechtsaf het Esmeer op.
Na ca. 400 m. arriveert u bij onze haven.

Het is aan te raden om u van tevoren bij onze havenmeester aan te melden (06-46391496), zodat wij een geschikte ligplaats voor u kunnen vrijhouden.

Wij wensen u een prettig verblijf!

Voor onze passanten hanteren wij een all-in tarief, dat wil zeggen alle faciliteiten zijn in het tarief inbegrepen. Denk hierbij aan drinkwater, elektriciteitsaansluiting, WiFi, gebruikmaken van alle sanitaire voorzieningen, etc.
De kosten voor uw verblijf bedragen € 2,15 per strekkende meter bootlengte (met een minimumtarief van € 8,95) per dag / overnachting. Daarnaast betaalt u € 0,92 toeristenbelasting per persoon per nacht, indien u niet
woonachtig bent in de gemeente Zaltbommel.

Al onze tarieven kunt u hier downloaden.

1. In de haven zijn de in Nederland geldende wetten en vaarreglementen van toepassing.
2. U bent vanaf 12:00 uur havengeld verschuldigd.
3. In of bij de haven mag slechts voorzichtig en met zéér matige snelheid gevaren worden.
Houd maximaal 3 km/uur aan.
4. Ophangen van bijboten in davits is toegestaan mits dit geen hinder veroorzaakt en het de
doorvaart niet belemmert. De havenmeester heeft het recht bijboten, die overlast bezorgen, te verwijderen en elders neer te leggen.
5. Het is verboden op enigerlei wijze de accommodaties, de terreinen en het water van de
vereniging te verontreinigen.
6. Leidingwater mag niet worden verspild of voor het schoonmaken van uw boot dan wel het
even spoelen van het dek worden gebruikt.
7. Honden en andere huisdieren moeten op de steigers en op het haventerrein zijn aangelijnd of
worden gedragen. Bij het uitlaten dient u de uitwerpselen op te rapen en mee te nemen.
8. Voorwerpen mogen niet onbeheerd worden achtergelaten. Gevonden voorwerpen dienen bij
de havenmeester te worden aangemeld.
9. De vereniging is niet aansprakelijk voor verlies en/of beschadiging van privé-eigendommen en
voor persoonlijke ongevallen, in welke vorm dan ook.
10. De vaartuigen dienen op ordentelijke wijze uitsluitend aan de daartoe bestemde voorzieningen te worden afgemeerd.
11. Het is verboden in de jachthaven te zwemmen of te spelevaren en te vissen vanaf de steigers.
Men dient er te allen tijde zorg voor te dragen dat op de steigers normale doorgang kan blijven plaatsvinden.
12. Het is verboden de rust in de haven te verstoren, o.a. door over steigers te rennen, motoren of
aggregaten te laten draaien of radio/TV apparatuur met een hinderlijk volume in werking te
hebben.
13. Het is verboden toiletten met afvoer buitenboord in de haven te gebruiken.
14. Het parkeren van auto's en het stallen van rijwielen of bromfietsen is alleen toegestaan op het daarvoor aangewezen parkeerterrein en in overleg met de havenmeester.
15. Het is verboden aan boord of op de steigers gebruik te maken van een barbecue.
16. Aanwijzingen en beslissingen van de havenmeester dienen te allen tijde te worden opgevolgd en gerespecteerd door eenieder die gebruik maakt van of aanwezig is op het terrein van de
haven.

Zaaiwaard 3K01
5308 JK
Aalst, Gelderland

Havenmeester

Direct contact met onze havenmeester?

(+31) 646391496

Aangesloten bij: